How computer chemistry could be exploited in current life science?

Lunedì, 5 Dicembre, 2016

Il Workshop è organizzato dal Prof. bruno Botta, Direttore del Dipartimento di Chimica e Tecnologie del Farmaco.

Abstract

In recent decades computational chemistry evolved as a highly versatile discipline, moving from pure chemical applications to the adjacent fields of medicinal chemistry, biology, medicine, biotechnology and material science. In this workshop, applications of computer chemistry in the field of life science will be described, in order to highlight the potentiality and versatility of this tool and to give raise to novel possible scientific collaborations.

Interventi

The computational analysis of biomolecules and its potential impact on drug discovery
A. Tramontano - Dipartimento di Fisica, Sapienza Università di Roma

In silico design and discovery of protein-protein interaction inhibitors as drug candidates against autoimmune diseases